7 סיבות להקים אתר אינטרנט

גרפיקה לבלוג פוסט 7 סיבות להקים אתר אינטרנט

"סיפור פשוט" היא חנות ספרים עצמאית בתל אביב שהוקמה בשנת 2006. החנות, שהייתה ידועה באוסף המיוחד שלה ובאירועי התרבות הרבים שקיימה, זכתה להצלחה מתמשכת לאורך השנים כנקודת מפגש לאוהבי ספרים וכמאגר ידע עשיר לקהילה.

בשנת 2020, בעקבות משבר הקורונה, חוותה החנות ירידה משמעותית במכירות והייתה צריכה למצוא פתרון מהיר כדי לשרוד. באותה תקופה, מנהלי החנות החליטו להקים אתר אינטרנט שיאפשר להם להמשיך ולמכור ספרים ללקוחותיהם, גם כשהחנות הפיזית סגורה.

המהלך התברר כהצלחה מסחררת. באמצעות האתר החדש, החנות הצליחה להגיע ללקוחות מכל רחבי הארץ, כולל אזורים שלא היו נגישים לה קודם. המכירות עלו, והחנות הצליחה לשמור על קשר עם קהל הלקוחות הנאמן שלה.

בנוסף לעלייה במכירות, האתר אפשר לחנות לנהל אירועים ספרותיים וירטואליים, וליצור קהילה מקוונת פעילה סביב הספרות. זאת רק דוגמא אחת לעסק שעשה בהצלחה רבה את המעבר מעולמות ה״אופליין״ ל״אונליין״.
ליוויתי ואני מלווה עשרות עסקים כאלה בגדלים שונים, שעושים את המעבר המוצלח ומקימים אתר אינטרנט שמשנה עבורם את כל הסיפור של העסק.
אבל בוא נתחיל מההתחלה…

מה זה אתר אינטרנט?

מבחינה טכנית – אתר אינטרנט הוא אוסף של דפי רשת המאוחסנים בשרת ונגישים דרך האינטרנט.

ברמת התוכן והמטרות שלהן, האתרים יכולים להיות מסוגים שונים, כגון בלוגים, אתרי מסחר אלקטרוני, אתרי תדמית, פורטלים, רשתות חברתיות ועוד.

אתרים פועלים באמצעות פרוטוקול HTTP או HTTPS ומכילים קבצי HTML, CSS, JavaScript ועוד. בניית אתר מאפשרת לעסקים ואנשים פרטיים לשתף מידע, לקדם מוצרים ושירותים, וליצור נוכחות מקוונת.

למה עסקים צריכים אתר אינטרנט?

מחקרים עדכניים גילו כי אנשים בטווח הגילאים 21-40 מבלים זמן רב יותר בקניות אונליין מאשר בחנויות פיזיות. מנתונים שנאספו, נמצא כי מילניאלס (גילאי 25-40) מוציאים כ-600 מיליארד דולר בשנה בארצות הברית בלבד, כאשר אחוז ניכר מההוצאות מתבצע באינטרנט.

למעשה, 75% מהמילניאלס משתמשים בטלפונים חכמים כדי לבצע קניות אונליין, ורבים מהם מעדיפים את הנוחות של משלוח עד הבית על פני חוויית הקנייה הפיזית (Porch Group Media) (Marketing Artfully).

בשורה התחתונה – כיום כל ארגון ועסק צריכים שיהיה להם אתר בו יוכלו להציג את השירותים והמוצרים שלהם וליצור מערכת יחסים עם קהל הגולשים והלקוחות שלה.

ועדיין, יוצא לי לפגוש בעלי עסקים שלא כל כך מבינים למה הם צריכים אתר. אז במיוחד בשבילם ריכזתי 7 סיבות להקים אתר אינטרנט.

סיבה 1: הגברת נוכחות מקוונת

אחת הסיבות המרכזיות להקים אתר אינטרנט היא יצירת נוכחות מקוונת. בעולם הדיגיטלי של היום, אתר אינטרנט הוא כמו כרטיס ביקור דיגיטלי.

הוא מאפשר ללקוחות קיימים ופוטנציאליים למצוא אותך בקלות וללמוד על השירותים או המוצרים שאתה מציע. אתר אינטרנט מציג את העסק שלך בצורה מקצועית ומקנה לו אמינות.

לדוגמה, אתר החברה Apple (www.apple.com) מציג בצורה מרשימה את כל מוצרי החברה ומספק מידע עליהם בצורה מקצועית ונגישה.

סיבה 2: תשתית לפעילות שיווק דיגיטלי

אתר אינטרנט הוא כלי מרכזי בשיווק הדיגיטלי. באמצעות אתר, ניתן להשתמש בטכניקות שונות כמו SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש), פרסום ממומן (PPC) ושיווק מבוסס תוכן כדי למשוך תנועה ממוקדת.

אתר שעבר אופטימיזציה טובה לSEO יכול לשפר את הדירוג שלך במנועי חיפוש כמו גוגל, ולהביא לך יותר מבקרים.

אתר כמו HubSpot (www.hubspot.com) משלב בלוג איכותי, מדריכים ומשאבים רבים המושכים תנועה אורגנית רבה ומקדמים את הפלטפורמה שלהם.

סיבה 3: נגישות 24/7

אתר אינטרנט מעניק לעסק שלך נגישות מסביב לשעון. בניגוד לחנות פיזית, אתר אינטרנט פתוח תמיד ומאפשר ללקוחות לגשת אליו בכל זמן שנוח להם.

זה חשוב במיוחד במקרים בהם הלקוחות נמצאים באזורי זמן שונים. נגישות זו מגבירה את הסיכוי למכירות והמרות, ומשפרת את חוויית הלקוח.

אתר כמו Amazon (www.amazon.com) מאפשר ללקוחות לקנות מוצרים בכל שעה ביום ומספק שירותים ומידע מסביב לשעון.

סיבה 4: תקשורת ושירות לקוחות

אתר אינטרנט מספק פלטפורמה יעילה לתקשורת עם לקוחות. באמצעות טפסי יצירת קשר, צ'אט חי, או מערכת תמיכה, ניתן לתת מענה לשאלות ופניות של לקוחות בזמן אמת.

אתר גם מאפשר לך לפרסם מידע חשוב כמו שעות פעילות, מדיניות החזרה ופרטים נוספים שיכולים לעזור ללקוחות לקבל החלטות מושכלות.

תקשורת יעילה ומשוב מהיר משפרים את חוויית הלקוח ותורמים לבניית אמון ונאמנות למותג. דוגמה לכך היא אתר Zappos (www.zappos.com) אשר מציע שירות לקוחות מעולה דרך צ'אט חי ומרכז תמיכה מקיף.

סיבה 5: הצגת יתרון תחרותי

בימינו, לעסקים רבים כבר יש אתר אינטרנט. אם לעסק שלך אין אתר, אתה עלול להאבד חלק מנתח השוק למתחרה שלך. אתר אינטרנט מאפשר לך להציג את הצעת הערך הייחודית לך ולהתבלט בשוק.

באמצעות אתר מעוצב היטב המכיל תוכן איכותי, תוכל להדגיש את היכולות וההישגים שלך ולמשוך לקוחות שמחפשים פתרונות איכותיים.

 אתר כמו Tesla (www.tesla.com) מציג את הטכנולוגיה החדשנית שלהם בצורה מרשימה ומאפשר להם להתבלט בתעשיית הרכב.

סיבה 6: פלטפורמה למכירה מקוונת

​​אתר אינטרנט יכול לשמש כפלטפורמה למכירה מקוונת של מוצרים ושירותים, ובכך להעניק לעסקים גישה לקהל רחב יותר וליצור ערוץ מכירות נוסף.

בניגוד לחנות פיזית, אתר מכירות מקוון מאפשר לעסק להיות זמין ללקוחות 24/7, ללא תלות בשעות פעילות או מיקום גיאוגרפי. זה מאפשר לבעל העסק להגדיל את ההכנסות ולמכור ללקוחות מכל רחבי העולם.

חנויות מקוונות כמו Etsy (www.etsy.com) מאפשרות למוכרים להציג ולמכור את המוצרים שלהם בצורה נוחה ופשוטה, ולקונים לרכוש מוצרים ייחודיים בקלות.

סיבה 7: יצירת תוכן ובלוגים

אתר אינטרנט מאפשר לך ליצור ולשתף תוכן מקצועי בתחום ההתמחות שלך, כגון בלוגים, מאמרים, וסרטוני וידאו.

זה מסייע לבסס את מעמדך כמומחה בתחום ומאפשר לך לשתף מידע בעל ערך עם קהל היעד שלך. אתר כמו Moz (www.moz.com) מציע בלוג איכותי ומדריכים מקצועיים בתחום ה-SEO, המושכים קהל רחב ומגוון.

סיכום

הקמת אתר אינטרנט היא צעד חשוב לכל עסק שרוצה להצליח בעולם הדיגיטלי. אתר אינטרנט יוצר נוכחות מקוונת, משפר את השיווק הדיגיטלי, מעניק נגישות 24/7, משפר את התקשורת עם הלקוחות, מספק יתרון תחרותי, משמש כפלטפורמה למכירה מקוונת ומאפשר יצירת תוכן מקצועי.

אם אתה מוכן להקים אתר אינטרנט וליהנות מכל היתרונות הללו, צור איתנו קשר ונשמח להוביל אותך בתהליך.

מוזמנים לשתף