שלבים בבניית אתר אינטרנט – מה חשוב לדעת?

כותרת מאמר - שלבים בבניית אתר

למה בכלל צריך אתר אינטרנט?

בוא נתחיל מהנחת יסוד, שבעולם העסקי כיום, כל עסק חייב אתר אינטרנט.
לא כל עסק חייב אתר עמוס בתוכן ומידע, חמוש בכל החידושים הגרפיים והעיצוביים בשוק, אבל כל עסק חייב אתר שבו הוא לפחות מציג את הסיפור שלו, השירותים שלו ומאפשר לקהל שלו ליצור איתו קשר.

האתר מהווה נקודת היכרות ללקוחות פוטנציאליים ונקודת ממשק ללקוחות קיימים.

אתר אינטרנט הוא חלון הראווה הדיגיטלי של העסק שלך.
בעזרת האתר אתה יכול לשתף בחזון של העסק, להציג את השירותים והמוצרים, להכיר לקהל הרחב את העובדים ואת תהליכי העבודה, לספק תוכן איכותי ובעל ערך שקשור לתחום שאתה עוסק בו ולקיים ערוץ תקשורת ישיר וברור עם הקהל שלך.

בנייה נכונה ושימוש נכון באתר שלך יכולים לעשות עבורך עבודת שיווק ומכירה שאין דומה לה, ובאופן כמעט אוטומטי.

וכל אלה רק הדברים שקורים על הבמה, ב FRONT END.

בBACK END, קוראים תהליכים הרבה יותר מעניינים, שמאפשרים לך לאסוף ולנתח נתונים על המשתמשים באתר ולפיהם להבין טוב יותר מי הקהל שלך ולשפר ולדייק את פעולות השיווק שלך ואת המוצרים שלך.

בעזרת האתר, אנו יכולים לאסוף דאטא על לקוחות פוטנציאליים. זה מרכיב חשוב בכל אסטרטגיית שיווק דיגיטלית מצליחה, משום שבעזרת המידע הנאסף באתר ניתן ליצור קמפיינים שיווקיים ממוקדים יותר, להתאים אישית את החוויה המקוונת ללקוחות ולקבל תובנות חשובות לגבי העדפות הלקוחות. בעזרת כלי ניתוח נתונים כמו גוגל אנליטיקס אפשר למשל לעקוב אחר כמות הביקורים בעמודים השונים באתר ומשך השהייה הממוצע בכל עמוד.  נתונים אלה יכולים לעזור למשווקים ליצור קמפיינים יעילים יותר ולהתאים את השירותים שלהם כדי לענות על צרכי הלקוחות. על ידי איסוף נתונים על לקוחות פוטנציאליים, עסקים יכולים לקבל תובנות חשובות לגבי שוק היעד שלהם וליצור אסטרטגיות שיווק מוצלחות יותר.

השלבים בבניית אתר אינטרנט:

1. רכישת דומיין.
2. השכרת שרת איחסון וחיבורו לדומיין.
3. אפיון אתר ( מטרות ודרכים להשגתם, חקר מילות מפתח, קהלי יעד, זהות גרפית ועוד…).
4. תכנון אתר: הכנת מפת אתר ויצירת סקיצה כללית ( WIreframing ).
5. עיצוב אתר: הכנסת סקיצות גרפיות לעמודי האתר, איסוף ויצירת מדיה.
6. איסוף ויצירת תוכן.
7. חיבור כלל המרכיבים, התאמה לSEO ויצירת פיילוט.
8. בדיקה, בחינה והשקה.
9. קידום ושיווק האתר.
10. תחזוקה שוטפת ועדכון תכנים לפי צורך.

בוא נסביר קצת על כל שלב בבניית אתר אינטרנט:

1. רכישת דומיין: הדומיין הוא למעשה הכתובת של האתר שלך. הוא הקישור דרכו ניתן להגיע ולהשתמש באתר שלך. ניתן לקבל דומיין דרך מגוון אתרים. למעשה את הדומיין לא קונים, אלא שוכרים. וההמלצה היא לשכור לפחות לשנתיים כל פעם. במידה והדומיין שאתה רוצה שייך למישהו אחר ניתן לרכוש אותו באופן עצמאי בהתאם לסיכום שלך עם בעל הדומיין. קיים שוק משני לרכישה ומכירה של דומיינים.

2. השלב הבא הוא השכרת שרותי איחסון לאתר. באתר אינטרנט יש קבצים, גרפיקות, קטעי וידיאו, תמונות, טקסטים ועוד. לכל אלה יש משקל ונפח אחסון והם צריכים להיות מאוחסנים איפשהו. ממש כמו שאנחנו מאחסנים מידע על הכוננים במחשב שלנו או על כונן נייד או על דיסק און קי לצורך העניין.  במקרה של אתר אינטרנט האיחסון שלו מבוצע על מחשבים עצומים ומאובטחים שנמצאים בחוות שרתים אותן מתחזקות חברות שונות. כשאנחנו גולשים לאתר אנחנו למעשה שולפים מידע מהשרת הזה. גם במקרה של שרת מדובר על שירותי אחסון להשכרה והתשלום הוא לרוב חודשי.

3. אפיון אתר הוא השלב הכי חשוב ביצירת האתר. כי הוא המסמך שלפיו נתכנן נעצב ונשווק את האתר. הוא התכנית של האתר. ולכן חשוב מאוד להתעכב על השלב הזה ולהקדיש לו מחשבה רבה.
תהליך האפיון כולל הבנת מטרת האתר, קהל היעד, המסר או המוצר שהוא מנסה לתקשר או לקדם, וכיצד הוא ישיג את מטרותיו הרצויות. כמו כן, חשוב לקחת בחשבון את חווית המשתמש, הן החזותית והן הפונקציונלית, וכיצד יאורגנו מרכיבי האתר. באמצעות אפיון האתר ניתן לקבוע את אסטרטגיות העיצוב והפיתוח האפקטיביות והיעילות ביותר. זה גם השלב בו נבחר את מערכת ניהול התוכן (מבחינתנו, רק וורדפרס😁) של האתר וכל פונקציונליות נוספת שהאתר עשוי לדרוש. אז כמו שנגרים אומרים: ״תמדוד פעמיים ותנסר פעם אחת״. להתעכב על האפיון ולהבין טוב טוב מה עושים לפני תחילת עבודה.

4. אחרי שהבנו מה אנחנו רוצים שהאתר יעשה אנחנו מייצרים לו מפת אתר, שדרכה ניתן להבין מהם הקטגוריות באתר ואיפה ימצא כל דף. כמו כן נייצר סקיצה שלו לאישור של הלקוח.

5. השלב הבא אחרי אישור הסקיצה הוא עיצוב האתר. כאן מתחילים ליצור את הגוף והחזות של האתר. זה השלב בו נתחיל למקם צבעים, רקעים, כפתורים, תמונות, סרטונים וכדומה.
יש שתי דרכים לגשת לתהליך העיצוב:

  • למצוא תבנית עיצובית קיימת ולעשות לה התאמות לצרכים שלנו – כיום יש מאגר עצום של תבניות עיצוביות שניתן לטעון לתוך האתר שלנו ולהתחיל לבנות אותו על בסיסן. במקרה כזה כמובן שנוכל לעשות התאמות לתבנית ולהוסיף או להוריד חלקים ממנה בהתאם לרצון שלנו. אבל היא תיתן לנו נקודת מוצא מעולה ותחסוך לנו זמן יקר.
  • לעבור תהליך עיצוב שלם מול מעצב/ת – להשתמש בבעל מקצוע שילווה אותנו בתהליך, ייצר סקיצות עבור כל עמוד באתר ויוליך אותנו אל עבר היעד הרצוי שלנו. מדובר בתהליך ארוך ויקר יותר, ולא לכל בעל עסק יש תקציב עבורו, אבל אם אתם רוצים לבנות אתר מושקע וחשוב לכם להיות מעורבים בתהליך העיצוב אז זאת האופציה המועדפת.

6. תוכן הוא המלך בעולם השיווק הדיגיטלי. יחידת תוכן מוצלחת ואיכותית יכולה להזרים אליכם אלפי גולשים מבלי שתשקיעו אגורה אחת. זה למעשה הבסיס לקידום אורגני. אנחנו בדידרה מאוד אוהבים לייצר תוכן איכותי ואטרקטיבי.
יצירת תוכן לאתר מתחילה כבר בתהליך האפיון, בו אנחנו מבינים מי קהלי היעד שלנו ומה ההצעה שלנו עבורם. בנוסף, נערוך חקר מילות מפתח, כדי לקבל מושג על ביטויים שכדאי לנו להתמקד בהם על מנת שידורגו גבוה בגוגל ויזרימו אלינו תנועה לאתר. אחרי שידוע לנו מי קהלי היעד שלנו, מה ההצעה שלנו ומהם מונחי החיפוש שאנחנו רוצים להתמקד בהם אנו יוצרים אסטרטגיית תוכן, שבה נתעד את כל הפוסטים שאנחנו רוצים להוסיף לבלוג. מכאן נעבור לתהליך יצירת התוכן, בהתאם למבנה התוכן המומלץ מבחינת גוגל.
אנחנו מתמחים ונהנים ביצירת תוכן מותאם לגוגל ולכן אתם ממש מוזמנים ליצור איתנו קשר אם יש לכם שאלות על השלב הזה.

7. הגענו לשלב של הפינישים והתאמת התכנים לקריטריונים של גוגל לSEO. כאן אנחנו נשקיע זמן כדי לשפר את הדירוג שלו הגוגל במטרה שהוא יגיע בסופו של דבר לעמוד הראשון בחיפושים של מילות המפתח הרלוונטיות.

8. בדיקות אחרונות ושיפור מהירות טעינת אתר – בשלב הזה אנחנו מבצעים מספר בדיקות בעזרת הכלים שלנו לראות שהאתר פועל בצורה המיטבית ושאין תקלות. לאחר מכן נעבור על האתר ונבצע לו אופטימיזצייה של מהירות טעינת עמודים.
מהירות טעינת האתר היא גורם חשוב בחוויית המשתמש ושביעות רצון הלקוחות, שכן המשתמשים מצפים מאתר להיטען במהירות ובצורה חלקה. כדי לשפר את מהירות טעינת האתר, מפתחי אתרים צריכים להתמקד באופטימיזציה של הקוד הקדמי, הפחתת זמן התגובה של השרת, אופטימיזציה של תמונות, שמירה במטמון של תוכן סטטי ואופטימיזציה של עיבוד הדפדפן.
אחרי שסיימנו את השלבה הזה ניתן להעלות אותו לאוויר!

9. כל העבודה הקשה הזו לא תהיה שווה כלום אם אנשים לא ידעו על האתר. ולכן קידום האתר הוא שלב מתמשך וחשוב מאין כמותו.

10. את האתר צריך לתחזק באופן שוטף – ניקוי קבצים מיותרים, אבטחה מפני תקיפות וספאם, עדכון תוספים, הזנת תכנים חדשים ועוד ועוד.

כמובן שניתן להרחיב עוד הרבה על כל שלב, אבל אלו הדברים העיקריים שצריך להכיר לפני שניגשים לתהליך של הקמת אתר באינטרנט.

שלבים בבנית דף נחיתה

דף נחיתה הוא למעשה אתר עם עמוד אחד.

מבחינה טכנית הוא מתנהג בדיוק כמו אתר אינטרנט. 
ניתן לומר שאתר למעשה מורכב מאוסף של דפי נחיתה.
ההבדל העיקרי ביניהם הוא המטרה שלהם. 
מטרת דף נחיתה היא להוות נקודת מפגש ראשונית ובהירה לגולשים.
בדרך כלל דף נחיתה יעסוק בנושא אחד וספציפי ויקודם בעזרת קמפיין ממומן.
דפי נחיתה מתקשים מאוד להיות מקודמים בגוגל כי בדרך כלל אין בהם הרבה תוכן.
לרוב, מטרתם תהיה הצגה ומכירה של שירות או מוצר ואיסוף פרטים מלקוחות פוטנציאליים (לידים).

יש לכם עוד שאלות?
מוזמנים ליצור איתנו קשר, או להשאיר פרטים ואנחנו נחזור אליכם.

מוזמנים לשתף

רוצים שנעזור לכם עם העסק שלכם? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם