קידום עמותות בפייסבוק

אחד המרכיבים החשובים בשירותי שיווק דיגיטלי לעמותות שאנו מציעים הוא ללא ספק ניהול עמודי פייסבוק.

כל עמותה זקוקה לנוכחות אונליין שתאפשר לה לספר את הסיפור, לשתף במסרים, ערכים ומשימות.

בנוסף עמוד פייסבוק איכותי מאפשר לגבש קהילה של ידידי עמותה שיעזרו לה לשגשג.

פעילות מרכזית שנעשית בפייסבוק היא מימון של פוסטים ספציפיים וקידום שלהם בתשלום. ככה ניתן להיחשף לקהלים חדשים ולקדם את המטרות של העמותה.

במאמר זה נגעתי בנקודות החשובות והרלוונטיות של קידום עמותה בפייסבוק. תיהנו!

למה חשוב שלעמותות תהיה נוכחות בפייסבוק?

כיום, פייסבוק הוא הרבה יותר מרשת חברתית – הוא מקום שבו אנשים מתחברים, משתפים וחוקרים נושאים שמעניינים אותם.

עבור עמותות, נוכחות בפייסבוק היא קריטית כדי להגיע לקהלים רחבים ולשתף את המסר והמשימות שלהן.

באמצעות פייסבוק, עמותות יכולות לספר את הסיפור שלהן, להעלות את המודעות למטרותיהן, לגייס תרומות ולהביא מתנדבים.

מי שרוצה לקרוא על ההבדל בין פרסום במטא (פייסבוק, אינסטגרם) ובין פרסום בגוגל יכול לקרוא עוד כאן.

מהם ההבדלים העיקריים בין פעילות אורגנית לפעילות ממומנת בפייסבוק?

פעילות אורגנית מתייחסת לתוכן שאתם מפרסמים בעמוד הפייסבוק שלכם ללא תשלום – פוסטים, תמונות, סרטונים, סטוריז ועוד.

פעילות זו חיונית לבניית מערכת יחסים אמיתית עם הקהל שלכם, אבל החשיפה האורגנית יכולה להיות מוגבלת. האלגוריתם של פייסבוק מתעדכן מדי פעם ומשנה את האופן בו עמודים נחשפים לגולשים אחרים. לכן, חשוב להקפיד להתמיד בפרסום תכנים איכותיים ורלוונטים באופן שיגדיל את מספק העוקבים ואת החשיפה.

לעומת זאת, פעילות ממומנת כוללת קמפיינים בתשלום שמיועדים להרחיב את החשיפה שלכם הרבה מעבר למעגל העוקבים הנוכחי.

זה מאפשר לעמותות להגיע לקהלים חדשים וממוקדים, לטרגט אנשים לפי תחומי עניין, אזור גיאוגרפי, גיל ועוד.

בצורה זו ניתן להגדיל את מאגר התורמים וליצור קהילה של ידידי עמותה, הנכונים להירתם ולעזור בעת הצורך.

איזה סוגי קמפיינים בפייסבוק יכולים לשרת עמותות?

קיימים סוגים שונים של קמפיינים בפייסבוק שיכולים לשרת עמותות בצורה מצוינת:

  • קמפיינים לגיוס תרומות: עמותות אשר רשומות בארה״ב יכולות להקים קמפיין ייעודי שמזמין אנשים לתרום ישירות דרך פייסבוק.
    בארץ ניתן להריץ קמפיינים כאלה ולנתב את הגולשים לעמוד התרומות באתר של העמותה, או לקדם מופע שנתרם לעמותה.
    עבור עמותת נט״ל הרצנו כמה פעמים קמפיינים למכירת כרטיסים להופעות שנתרמו ע״י אמנים מצליחים.
  • קמפיינים להעלאת מודעות: מגדילים את החשיפה לעמותה ולמטרותיה. מאפשרות לחלוק את הסטוריטלינג של העמותה.
  • קמפיינים למעורבות: מעודדים את הקהל להגיב, לשתף ולעשות לייקים על הפוסטים. בצורה זו ניתן להגדיל את ההד של הכנים והמסרים שלנו.
  • קמפיינים למבצעי גיוס מתנדבים: מושכים אנשים שמתעניינים להשתתף בפעילויות שלכם. למשל, עמותה לשיקום בעלי חיים יכולה להריץ קמפיין שמציג סיפורי הצלחה של חיות שהצילו ומזמין אנשים לתרום או להתנדב. 

תנו לנו לנהל לכם את הפעילות בפייסבוק

ניהול קמפיינים בפייסבוק יכול להיות מסובך ודורש זמן ומומחיות – כאן אנחנו נכנסים לתמונה.

עם הניסיון שלנו בניהול קמפיינים לעמותות, למדנו איך הכי נכון להגיע לקהלי היעד שלכם ולהביא לתוצאות מיטביות.

אנחנו נדאג לכל שלבי הקמפיין – מהתכנון והעיצוב ועד הניתוח ושיפור הביצועים. דמיינו לעצמכם עמותה שנעזרת בנו ומצליחה לגייס פי שניים יותר תרומות מהשנה הקודמת – זה לגמרי אפשרי!

לדוגמה, עמותת "לב של תקווה" עבדה איתנו על קמפיין לגיוס תרומות לשיקום ילדים במצוקה. באמצעות קמפיין ממוקד ומרגש, הצלחנו להעלות את המודעות ולהביא לגיוס תרומות של מעל ל-50,000 ש"ח בתוך חודש בלבד.

אז למה לחכות?

צרו איתנו קשר עכשיו בווטסאפ או מלאו את הטופס בתחתית העמוד. 

אנחנו מבטיחים לכם שאת תחילתה של ידידות מופלאה שתזניק את העמותה שלכם.

שאלות נפוצות על קמפיינים בפייסבוק לעמותות

נוכחות בפייסבוק מאפשרת לעמותות להעלות מודעות, לשתף במשימות, לגייס תרומות ולמשוך מתנדבים בצורה רחבה, מדידה ואפקטיבית.

פעילות אורגנית היא תוכן ללא תשלום המגיע לעוקבים הקיימים, בעוד פעילות ממומנת מאפשרת להגיע לקהלים חדשים וממוקדים בתשלום.

קמפיינים לגיוס תרומות, העלאת מודעות, מעורבות קהילתית וגיוס מתנדבים הם דוגמאות לסוגי קמפיינים יעילים לעמותות.

מדדים כמו מעורבות (לייקים, תגובות, שיתופים), גיוס תרומות, והגעה לקהל היעד הם מדדים מרכזיים להערכת הצלחה של קמפיין אורגני.

כשאנו מריצים קמפיין ממומן יש לנו אינספור נקודות דאטא לעקוב אחריהן. אותן ניתן למדוד בהשוואה לקמפיינים קודמים של העמותה או של עמותות אחרות.

כן, ניתן לטרגט קהלים לפי תחומי עניין, גיל, מיקום גיאוגרפי וקריטריונים נוספים.

 

מומלץ מאוד. שילוב בין השניים יביא לתוצאות מיטביות ויגדיל את ההשפעה  הכוללת של הקמפיין.

לרוב, ניתן לראות תוצאות ראשוניות בתוך כמה ימים. אך הצלחה מתמשכת תלויה בניהול ובשיפור הקמפיין.

אוו. השאלה הגדולה.
התשובה היא שלא בהכרח, גם תקציב קטן יכול להביא לתוצאות טובות עם ניהול נכון ואופטימיזציה מתמשכת.