איך להגיע מוכן לפרויקט בניית אתר לעסק שלי

באנר 7 דברים לעשות לפני בניית אתר

תוכן עניינים

כבונה אתרים, למדתי שאחד החלקים הכי מאתגרים ומורכבים עבור בעלי עסקים שמעוניינים לבנות אתר הוא ההתחלה. לצאת לדרך, לאסוף נתונים, לענות על מסמכי האפיון.
מהצד שלי, זה אחד החלקים הכי חשובים. זה החלק שיכתיב את הכיוון שאליו ננווט את האתר. זה גם החלק שיציב את תיאומי הציפיות בין הלקוח לבונה האתר.


מהרגע שסיימנו את החלק הזה מתחילים לעבוד. כל שינוי אחרי תחילת עבודה ייקר את הפרוייקט או/ו יתסכל את בונה האתר.
לא כל הלקוחות מפנימים את זה ומאוד נוח להם לבקש שינויים גדולים בשלבי הפידבקים. מבחינתם זה בסך הכל להחליף תמונה, מבחינתנו התמונה הזאת קבעה את כל פאלטת הצבעים של האתר ועבדנו על האיכות שלה חצי שעה.

לכן, אני תמיד מקפיד להתעכב על השלב הזה ולא לצאת לדרך עד שהלקוח מבין מה הוא רוצה ומבין מה אני מציע.
יותר מזה, לקוחות שמתעכבים עם השלב הזה או לא ניגשים לאפיין את האתר כמו שצריך אלו לקוחות שאני לא ארצה לעבוד איתם לרוב.

אז עוד לפני שלב האפיון, וכדי שאת או אתה תגיעו לשלב האפיון מוכנים, הכנתי רשימה של 7 פעולות שכל מי שרוצה לבנות אתר כדאי שיעשה לפני שהוא ניגש לקבל הצעות מחיר.

אז לפני שמתחילים בבניית אתר לעסק, יש כמה צעדים חשובים שיסייעו לכם להגיע מוכנים ולקבל אתר שמתאים בדיוק לצרכים שלכם. הנה שבעה דברים שכדאי לעשות:

אפיון המוצרים והשירותים העיקריים של העסק

כדי להקים אתר מדויק ומותאם, יש להבין מה העסק שלכם מציע. ערכו רשימה של כל המוצרים והשירותים, כולל תיאור קצר, יתרונות עיקריים, וקהל היעד לכל אחד. מידע זה יעזור לבנות את האתר כך שיבליט את המוצרים והשירותים החשובים לכם ביותר וימשוך את הלקוחות הנכונים.

מתוך המידע הזה נדע מה הם העמודים המרכזיים באתר ומהם מונחי החיפוש המרכזיים שכדאי לבנות סביבם את האתר.

אם אתה לא סגורים על החלק הזה אתם בבעיה בלי קשר לבניית אתר. כדאי שתעצרו הכל ותדעו להסביר באופן ברור מה המוצרים או השירותים שלכם ועבור מי הם מתאימים.

הכנת תיקייה של אתרים שאהבתם

אספו דוגמאות של אתרים שעוררו בכם השראה או שתרצו שהאתר שלכם ייראה כמוהם מבחינת עיצוב ומבנה. הדוגמאות יסייעו למעצב להבין את הכיוון העיצובי שאתם מחפשים, מה שיכול לקצר את תהליך העיצוב ובטוח יוביל לתיאום ציפיות טוב יותר

ניתן לשמור את הקישורים לאתרים בתיקייה בתיקייה בbookmarks של כרום כך שתוכלו לשתף אותה בקלות עם המעצב או המפתח.

ריכוז ואיסוף תמונות וסרטונים שיווקיים

תמונות וסרטונים איכותיים חיוניים להצלחת האתר שלכם. אספו את כל החומרים הוויזואליים שלכם ושמרו אותם בתיקייה ייעודית ב-Google Drive. שמירה זו תקל על הגישה לחומרים בזמן הבנייה ותאפשר לכם לשתף אותם עם צוות הפיתוח בצורה מסודרת.

בבקשה תנו לכל קובץ שם שמסביר מה הוא ועבור איזה שירות או מוצר הוא רלוונטי מבחינתכם. לקבל תיקייה תמונות שכל התמונות נקראות jyg5jyg543987634876438.jpg זה סיוט.

אפיון ברור של קהלי היעד

הבנה של מי הלקוחות שלכם ואילו צרכים הם מחפשים לפתור חשובה מאוד לבניית עסק מצליח ואתר מוצלח. הכינו פרופילים של קהלי היעד השונים: גיל, תחומי עניין, אתגרים שהם מתמודדים איתם ומה מניע אותם לפנות לעסק שלכם. המידע הזה יסייע לבנות אתר שמדבר בשפה של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ומניע אותם לפעולה.

הכינו רשימה מסודרת של כל השאלות שלקוחות שואלים אתכם הכי הרבה בכל אחד מהתהליכים – לפני רכישה, במעמד הרכישה ולאחר הרכישה (שירות לקוחות וכו׳).
זה יעזור לנו מאוד לייצר תוכן ולאפיין את האתר וקהלי היעד.

הכנת טבלה מסודרת על כלל המוצרים לאתר מכירות

אם האתר שלכם כולל חנות מקוונת, חשוב להכין טבלה מסודרת עם כל המידע על המוצרים שלכם. הטבלה צריכה לכלול את שם המוצר, תיאור קצר, מחיר, אפשרויות שונות (כגון צבעים או גדלים), ועוד.

המידע הזה ישמש להעלאת המוצרים לאתר בצורה מסודרת ויאפשר ללקוחות למצוא את מה שהם מחפשים בקלות.

בנוסף, הכינו טבלה מסודרת של סוגי המשלוח שלכם כולל עלויות.

ניסוח עמוד תוכן עבור כל שירות או מוצר

חשוב להכין טקסט לכל שירות או מוצר שהעסק מציע, גם אם מדובר בתוכן בסיסי. המידע הזה יסייע לכם ולכותב התוכן להבין טוב יותר את צרכי העסק ולבנות דפים שיסבירו בצורה ברורה את ההצעות שלכם. כתיבה זו תתרום גם לקידום במנועי החיפוש בכך שתעניק מידע איכותי ומדויק ללקוחות ולגוגל.

זה בסדר אם אתם לא כותבים טוב. תכתבו במילים שלכם. העיקר שבונה האתר יבין מה קורה ויוכל להשתמש בזה כבסיס ליצירת תוכן נוסף.

חיבור למערכת סליקה עבור אתר מכירות

במידה והאתר שלכם הוא אתר מכירות, יש להיערך עם מערכת סליקה שתאפשר ללקוחות לבצע רכישות בצורה נוחה ובטוחה. קיימות אפשרויות שונות כמו PayPal, ופתרונות סליקה מקומיים כמו ישראכרט לעסקים. חשוב לבחור את המערכת שתהיה המתאימה ביותר לצרכים שלכם ולדרישות האבטחה של הלקוחות.

כמובן שאתם מוזמנים להתייעץ עם בונה האתרים. אבל בסופו של דבר, ההחלטה היא שלכם ורוב היא תיפול על העלויות של המערכת.

סיכום

הכנה נכונה לפני תחילת פרויקט בניית אתר לעסק תבטיח תהליך חלק ויעיל יותר ותוביל לתוצאה סופית שמתאימה לצרכים שלכם.

כאשר אתם מגיעים עם מידע מסודר על המוצרים והשירותים, תמונות, פרופילים של קהלי יעד ותוכן ראשוני, אתם מאפשרים לצוות הפיתוח ליצור אתר שמשקף את העסק שלכם בצורה הטובה ביותר.

אם אתם מרגישים מוכנים לשלב הבא, מוזמנים לגשת לעמוד הזה ולשלוח לנו טופס אפיון אתר. על פיו נוכל להתקדם ולבנות הצעת מחיר.

מוזמנים לשתף

פוסטים נוספים