מהם הדברים המשפיעים על הדירוג בגוגל? מדריך מקוצר ל – SEO

מדריך מקוצר לעבודה עם SEO

מה זה SEO?

Search Engine Optimization הוא תחום מרכזי בשיווק הדיגיטלי שמטרתו לעזור לאתרים להיות מדורגים גבוה בתוצאות חיפוש אורגניות במנוע החיפוש של גוגל. המיקום בדירוגים האלה נקבע בעזרת האלגוריתם של גוגל. למרות שהאלגוריתם הזה סודי ולא חשוף לציבור, הנסיון המצטבר של אנשי מקצוע בענף הזה הביא להבנות ברורות שמובילות להמלצות חד משמעיות בנוגע לתהליכים שיש לבצע על מנת לשפר דירוג של אתר בתוצאות החיפוש הרלוונטיות אליו. במאמר הזה ננסה להצביע על האלמנטים המרכזיים והבסיסיים שתורמים לשיפור הדירוג.

במאמר הזה ניגע בכמה נקודות בסיסיות וקריטיות לשיפור הדירוג של האתר שלך בגוגל. כמובן שישנם עוד הרבה גורמים, חלקים טכניים יותר וחלקם פחות, אבלבחרתי להציג בפניכם את אלה שהכי קל להבין מבלי ידע טכני כלשהו.

מה משפיע על הדירוג בפועל?

מטרת העל של חברת גוגל היא: “לאסוף ולמיין את כל המידע בעולם ולהפוך אותו לנגיש ושימושי עבור כולם”.
מתוך זה ניתן לאפיין כמה נושאים עיקריים שמשפיעים על הדירוג:

1. ישנה חשיבות לבהירות של התכנים ופוסטים שאתה מעלה לאתר, על מנת שיהיה קל למיין ולאפיין אותם לפי נושאים ולפי מטרתם.
2. האתר שלך צריך להקנות חווית משתמש נעימה ואיכותית.
3. לינקים אל האתר שלך שיופיעו באתרים המדורגים גבוה.
4. איזכורים של האתר שלך או פוסטים מתוכו ברשתות החברתיות.
5. רספונסיביות והתאמה למובייל.

אז מה חשוב להבין?

בוא נפרט קצת על כל אחד מהמרכיבים:

1. תוכן:
התוכן המופיע באתר שלך צריך להתאים לקהל היעד שלך. אם התכנים באתר שלך לא ברורים מספיק, לא אחידים ברמתם, לא עונים על הצרכים של הקהל שלך או מפוזרים מדי,  זה עלול להוביל לאתר שלא מקיים את ההבטחה שלו ולא מספק ערך אמיתי לגולשים שמגיעים אליו.
אלו בדיוק הדברים שגוגל מנסה למנוע בעזרת הדירוגים שלה.  

2. חווית משתמש:
מורכבת מ5 גורמים מרכזיים:  
שימושיות – הפונקציות הקיימות באתר וקלות התפעול שלהן. הימנעות מלינקים שבורים.                                                      
אסתטיות ( UI ) – המראה הכללי של ממשק המשתמש, מידת היותו נעים לעין.                                              
 תנועה ואינטרטציה – היכולת להקנות למשתמש זרימה טבעית ואינדיקציות קוגניטיביות למה שקורה על המסך.     
אמינות – העברת מידע מהימן למשתמש והימנעות מטעויות או הטעיות.                                             
 נגישות – מיפוי המידע בצורה המתאימה לדרך בה המשתמש חושב או מחפש מידע באתר.

3. לינקים:                                                                                                                          
כשהאלגוריתם של גוגל מזהה קישורים שמובילים אל האתר שלך מאתר שהוא מחשיב אמין ובעל סמכות בתחומו הוא מייחס לזה חשיבות רבה ומשקלל את זה בדירוג שלו.

חשוב לי לציין שבשנים האחרונות גוגל עושה מאמצים רבים לזהות אתרים שקנו לינקים מאתרים אחרים או שהקימו אתרים רק על מנת לשתול בהם לינקים לאתר שלהם, וברגע שמתגלה נסיון הטעיה כזה האתר מוצא מדירוגי גוגל.

4. איזכורים:                                                                                                          
פוסט שמופיע הרבה פעמים ברשתות החברתיות וזוכה לשיתופים ולייקים רבים יעזור לאתר בו הוא פורסם לעלות בדירוג.

5. רספונסיביות:                                                                                                                 
60% אחוז מהחיפושים בגוגל קורים דרך המובייל ( STATISTA ). נתון מדהים שמחייב כל בעל עסק לוודא שהאתר שלו מותאם גם לשימוש במובייל, ושהוא “עובד” כמו שצריך גם דרך המובייל.

 

סיכום

גוגל הוא כמו סופרמרקט אינסופי של מידע. כדי להופיע על אחד המדפים שלו אתה צריך להוכיח להם שהמוצר שלך איכותי. לאו דווקא נוצץ, גדול או צבעוני – אלא טעים, איכותי, מזין ועשוי מחומרי גלם איכותיים.
כדי להיות מדורג גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל, האתר שלך צריך להיות איכותי ומושקע מכל הבחינות.
זה לא אומר שהוא צריך להיות יקר או עמוס באנימציות וסרטונים, אבל הוא חייב לתת ערך למשתמשים בו, להקנות להם חוויית משתמש חיובית ולהישאר מעודכן ורלוונטי כל הזמן.
גוגל כל הזמן משכללת את האלגוריתם שלהם ומוסיפה לו אלמנטים של בינה מלאכותית, כל זה מוביל לכך שמאוד מאוד קשה לרמות אותו בדרכים לא ישרות, ויותר מזה – ברגע שהוא זיהה נסיון לרמות אותו גוגל פשוט מעלימה את האתר שלך מתוצאות החיפוש שלה. וזה משהו שאף אחד לא רוצה שיקרה לו.

אז מה עושים?
חוקרים טוב את השוק בו האתר פועל, מבינים מה קהל היעד שלך מחפש ומהם הצרכים שלו, מאפיינים את מטרות האתר בצורה ברורה, מנסחים אסטרטגיית תוכן ושיווק ברורה וארוכת טווח ומחכים בסבלנות 🙂

אם אתם זקוקים לעזרה ביצירת תכנים איכותיים או לא מבינים למה האתר שלכם לא מופיע גבוה בתוצאות החיפוש הרלוונטיות אליכם אנחנו מחכים לטלפון ממכם!

מוזמנים לשתף

רוצים שנעזור לכם עם העסק שלכם? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם